27 Kasım 2007 Salı

Bilimsel Araştırma nedir?

DERS TANIMI: Bilimsel Araştırma yöntemleri (EBB-508) (3-0) 3
Dersin konusu, bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağı ve farklı araştırma yöntem ve tekniklerinin bilimsel çalışmalarda nasıl kullanılacağından oluşmaktadır.

DERS PLANI:
Bir araştırma sorusu nedir. Tezlerde araştırma sorularına nasıl yer verilir? Alıntı nasıl yapılır. Kaynakça yazımında dikkat edilmesi gereken kurallar. Araştırma yöntemleri: nitel ve nicel araştırma yöntemlerine giriş, araştırmalarda çeşitleme (triangulation) yolları Örneklem: Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinde örneklem seçimi. Nitel araştırma yöntemleri
Görüşme yöntemi ve görüşme protokolünün hazırlanması Sistematik gözlem. Katılımcı gözlem. Örnek olay incelemesi; Dokuman incelemesi Nitel verilerin analizi Nicel araştırma yöntemleri
Survey: Ölçek madde tipleri ve maddelerin yazılması Survey: Ölçek maddelerinin analizi, geçerlik ve güvenirlik Deney; Nicel verilerin analizi: SPSS uygulamalı istatistiğe giriş Uygulamalar
13.Eğitim Bilim Araştırma incelemeleri 14. Eğitim Bilim Araştırma incelemeleri

Öğrencilere Önerilen Kaynaklar
Balcı, A. (1995) Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem Teknik ve İlkeler (Ankara, A. Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi)
Bryman, A. (1988). Quantity And Quality In Social Research. London: Routledge.
Coffey, A., Atkinson, P. (1996). Making sense of qualitative data: Complementary research strategies. Thosusand Oaks: Sage Publication.
Cohen, L. & Manion, L. (1994). Research Methods in Education (4th ed.). London: Routlenge.
Crocker, L. & Algina, J. (1986) Introduction to classical and modern test theory, Newyork: Halt Renehart & Winston, Inc.
Croll, P. (1986) Systematic classroom observation, London: The Farmer Press.
Day A. R. (1994) Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Çeviren G. A. Altay (1996) (Tübitak Yayınları)
Denzin, K. N. (1989). The Research Act: A Theoretical Introduction to Sociological Methods (3rd edit.). New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
Denzin, K., N. (1994). Triangulation in Educational Research. In T. Husen, & N. Postlethwaite, (Ed.). The International Encyclopaedia Of Education (s. 6461-6466). Pergamon.
Firestone, W. A. (1987). Meaning in Method: The Rhetoric Of Quantitative And Qualitative Research. Educational Researcher, 16 (7), 16-21.
Gall, D. M., Borg, R. W. ve Gall, P. J. (1996). Educational Research: An Introduction (6th ed.). NewYork: Longman
Galton, M. (1994) “Classroom observation”, in T. Husen, and N. Postlethwaite, (Eds.), The international encyclopaedia of education (s. 811-816). Pergamon.
Glaser, B., G., and Strauss, A., L. (1967). The discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research: New York: Aldine de Gruyter.
Glesne, C. ve Peshkin, A. (1992). Becoming Qualitative Researchers: An Introduction. London: Longman.
Hammersley, M. ve Atkinson, P. (1995). Ethnography: Principles In Practice (2nd edition). London: Routledge.
Hammersly, M. (1992). Deconstructing The Qualitative-Quantitative Divide. In J. Brannen (Ed.). Mixing Methods: Qualitative And Quantitative Research (s. 39-55). Avebury:Aldershot.
Husen, T. (1994). Research Paradigms In Education. In T. Husen, & N. Postlethwaite, (Ed.). The international encyclopaedia of education (s. 5051-5056). Pergamon.
Kaptan, S. (1998) Bilimsel Araştırma Ve İstatistik Teknikleri (Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri).
Karasar, N. (1994) Bilimsel Araştırma Yöntemi (Ankara,3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.).
Keeves, J. P. Ve Sowden, S. (1994). Descriptive data, analysis of. T. Husen, ve N. Postlethwaite (Ed.). The International Encyclopaedia of Education (s. 1464-1475. Londra: Pergamon.

Hiç yorum yok: